10-Б клас УМ

Підручник: https://drive.google.com/file/d/1w6FRQJbu0p2H0NlkQ7hG5JPFNUO32hQm/view?usp=sharing 

 

 

 

 

Дата

Зміст уроку

Адреса уроку 

 

 

Мова як суспільне явище.   Українська мова    в Україні.  Коригуюче навчання

 

1.      

04.09. 

Мова як знакова система і суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовні обов’язки громадян. «Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови.

https://kovtun75.blogspot.com/p/10_3.html  

2.      

06.09. 

Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови. Культура усного і писемного мовлення,

конспект уроку 

3.      

06.09. 

Семінар. Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

конспект уроку 

Повторення: 

https://kovtun75.blogspot.com/p/8_11.html

 

 

З історії розвитку української мови. Українська мова як вища форма існування національної мови.    Коригуюче навчання

 

4.      

07.09. 

Основні етапи формування і розвитку української національної мови. Писемна і усна форми літературної мови. Поняття про  літературну мову та її діалекти. 

ПВ: Головні члени речення

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_271.html 

5.      

11.09.

Поява писемності у східних слов’ян. Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їх побудови.

Тема: презентація до уроку ТУТ

Повторення: 

 https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_357.html

6.      

11.09. 

Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні, перекладні) словники. Відмінність словникових статей у різних словниках. 

ПВ: Означення.Прикладка 

Самоконтроль: 

тестування та текст ТУТ 

7.      

 13.09.

Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619 р.). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича. З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.), "Лексикон" Памво Беринди (1627 р.). Сучасні словники української мови. Українські електронні словники.

Тема: параграф №7 (тези)

Повторення: 

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_697.html 

8.      

13.09. 

РМ 1 Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.
ПВ: Додаток. Прямий та непрямий додаток.
Відео-текст "Історія українського правопису" для тез - натисніть ТУТ.
або
вправи 50-51 на ст.25-26 


9.      

 18.09.

Особливості розвитку  української мови  на сучасному етапі.

РМ 2 Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.  

Повторення: 

https://kovtun75.blogspot.com/p/2022_15.html

Випишіть тези:

Причини комунікативних помилок.  : ТУТ

 

 

 


 

10.   

 18.09.

РМ 3. Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки наукового стилю. Наукова метафорика. Підстилі наукового стилю. Основні жанри. 

ПВ: Обставина. Двоскладні та односкладні речення 

Тема: презентація до уроку ТУТ

Повторення: 

https://kovtun75.blogspot.com/p/2022_1.html 

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_695.html 

11.   

 20.09.

РМ 4. Бібліографія. Бібліографічний пошук на тему наукової роботи із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Анотація.

12.   

20.09. 

РМ 5. Особливості конспектування. Читання науково-популярної статті. Конспект прочитаного.

ПВ: Однорідні члени речення.

Спільний навчальний проект «Як зберегти ментальне здоров'я» - натисніть ТУТ

 


13.   

25.09. 

РМ 6. Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дискусійне мовлення. Складання діалогів. ПВ: Речення з відокремленими членами. 

Майстер-клас 

https://www.youtube.com/watch?v=cExKKZgKe5A

Повторення: серія завдань ТУТ


14.   

 25.09.

РМ 6. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції.

Порада 1 https://www.youtube.com/watch?v=EjIFLNv8jnw

Порада 2 https://www.youtube.com/watch?v=o_Zu2yrYzCA

15.   

27.09. 

РМ 7. Складання правил написання і виголошення промов.

Повторення: серія завдань ТУТ 

16.   

27.09. 

РМ 8. Контрольний твір «Моє ментальне здоров'я.

Спільний навчальний проект «Як зберегти ментальне здоров'я» - натисніть ТУТ

Повторення: серія завдань ТУТ 

17. 




18.


19.



20.



21. 

 02.10.


02.10.

04.10.


04.10.

РМ 9. Контрольний твір «Моє ментальне здоров'я» 

РМ 10. Виголошення доповідей.

РМ 11. Аналіз доповідей.

Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови».

КР №1 «Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови». Тест. 

ПВ: Складне речення - ТУТ

ПВ: Діагностична робота «Повторення вивченого»  ТУТ

 

 

 Узагальнення  і систематизація найважливіших відомостей з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології,

будови слова, словотвору, морфології, стилістики

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему  (8 год.)

 

18.   

 

Семінар. Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

 

19.   

 

Класифікація голосних і приголосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

 

20.   

 

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [о] та [е] з [і].  Чергування [о] і [е] з нулем звука.  Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].  

 

21.   

 

РМ №8 Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі наукового стилю. Основні жанри.

 

22.   

 

Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с]. Основні випадки чергування  у –в, і – й, з – із – зі (зо).

 

23.   

 

Асимілятивні, дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Відбиття цих явищ  на письмі. Приставні приголосні. Метатеза.

 

24.   

 

Практикум. Стилістика і культура мовлення

Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української мови.

 

25.   

 

КР №2

 

26.   

 

Аналіз контрольної роботи №2

 

27.   

 

РМ №9 Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дискусійне мовлення. Складання діалогів.

 

28.   

 

РМ №10 Дебати як форма дискусій.

Презентація дослідницьких проектів  на тему «Експресивні можливості звуків української мови»

 

 

 

Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови  (4 год.)

 

 

29.   

 

Семінар. Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова  масмедіа.

 Особливості вимови імен та по батькові.

 

30.   

 

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види Роль наголосу в розрізненні слів і їх форм. Наявність вільного рухомого наголосу в словах. 

 

31.   

 

РМ №11 Бібліографія. Бібліографічний пошук на тему наукової роботи із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Анотація.

 

32.   

 

РМ №12 Особливості конспектування. Читання науково-популярної статті. Конспект прочитаного.

Спільний навчальний проект «Культура звертання — культура особистості».

 

33.   

 

Практикум. Стилістика і культура мовлення

Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника.

 

 

34.   

 

РМ № 13 Контрольний твір «Честь і гідність крізь призму сьогодення» (або на іншу тему, визначену вчителем).

 

35.   

 

РМ №14 Контрольний твір «Честь і гідність крізь призму сьогодення».

 

36.   

 

Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія».  .

 

37.   

 

КР № 3 «Фонетика. Орфоепія».  Тест.

 

38.   

 

Аналіз контрольної роботи №3

 

 

 

Українська графіка. Українська  орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів (8 год.) 

 

 

39.   

 

 Семінар. З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

Презентація дослідницької роботи  з історії української графіки й орфографії.

 

40.   

 

Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа.

 

41.   

 

Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

 

42.   

 

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс.

 

43.   

 

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Тренувальні вправи.

 

44.   

 

Правопис складноскорочених слів. Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ.

 

45.   

 

Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення  слів. Правопис географічних назв.

 

46.   

 

Практикум. Стилістика і культура мовлення

Основні орфографічні норми. Нововведення в українському правописі.

 

47.   

 

Практикум. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їх форм. Словник іншомовних слів.

 

48.   

 

Узагальнення вивченого

 

49.   

 

КР №4

 

50.   

 

Аналіз контрольної роботи №4

 

 

 

Лексикологія української мови як учення про лексичний склад (10 год.)

 

 

51.   

 

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови.

 

52.   

 

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення (метафора, метонімія, синекдоха). Омоніми, їх види: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми.

 

53.   

 

Синоніми та їх види. Синонімічний ряд. Антоніми та їх види.

 

54.   

 

Практикум. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.

 

55.   

 

Практикум. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Словник символів.

 

56.   

 

РМ №15 Електронний лист. Смс-повідомлення.

 

57.   

 

РМ №16 Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Навчальне читання мовчки.

 

58.   

 

Узагальнення і систематизація  вивченого.

 

59.   

 

Узагальнення і систематизація  вивченого.

 

60.   

 

КР №5 «Графіка. Орфографія. Лексикологія». Тест.

 

61.   

 

РМ №17 Стаття в газету на морально-етичну тему

 

62.   

 

РМ №18 Стаття в газету на морально-етичну тему

 

63.   

 

Аналіз контрольної роботи №5

 

64.   

 

РМ №19 Доповідь у науковому стилі.

 

65.   

 

РМ №20 Доповідь у науковому стилі.

 

66.   

 

Семестровий контрольний диктант

 

67.   

 

Аналіз помилок

 

68.   

 

РМ №21

 

69.   

 

РМ№22

 

70.   

 

Підсумковий урок