8 класи. Українська мова

Урок №1

ТЕМА: Другорядні члени речення (вступна лекція)

1. Відео до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=hJRm8sxkuGI

2. Повторіть матеріал в таблиці, якщо забули, як визначати другорядні члени речення. Пройдіть вхідне тестування ТУТ (натисніть). Бажаю натхнення та успіху!

3. Для чого все це повторюємо, бо будемо поглиблювати знання про другорядні члени. Анонс:




Урок №2

ТЕМА: Синтаксичний розбір речення. Головні та другорядні члени речення (вступна лекція)

1. Відео до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=L2vIZo-s4Jw

2. Практична робота: 

Голос Василя Сліпака завжди пробуджує в мені сміливість, життєві сили і впевненість у майбутньому. 

Схема синтаксичного розбору простого речення

І.Визначити граматичну основу речення і довести , що воно просте.

ІІ.Указати особливості будови простого речення.

1.Вид речення за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне).

1.1.Якщо речення розповідне, указати його вид (стверджувальне, заперечне).

1.2.Якщо речення питальне, указати його вид ( власне питальне, риторично-питальне, питально-спонукальне ).

2.Вид речення за емоційним забарвленням ( окличне, неокличне).

3.Вид речення за структурою граматичної основи (односкладне, двоскладне ).

4.Вид речення за наявністю другорядних членів ( поширене, непоширене).

5.Вид речення за наявністю всіх необхідних для даного типу членів речення (повне , неповне).

6.Вид речення за наявністю ускладнень ( ускладнене, неускладнене).

6.1.Якщо ускладнене, указати чим (однорідними членами, вставними конструкціями, звертаннями, відокремленими членами).

ІІІ. Розібрати речення за його членами, указати якою частиною мови виражені.

ІV. Побудувати схему речення, пояснити розділові знаки.