10-Б клас УЛ
Підручник:
І СЕМЕСТР
Пор. № |
Дата |
Зміст навчального
матеріалу |
|
|
ВСТУП |
1. |
|
Читацький
практикум. Література як одна з
форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів
мистецтва. Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/8-9-10-1.html |
2. |
|
Читання та його види. Особливості читання в
епоху цифрових технологій. Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/8-9-10-1.html |
3. |
|
Особливості періодизації української
літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів. Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/3-4-10.html |
4. |
|
Літературні
напрями і стилі давньої і нової
української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри. Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/3-4-10.html |
|
|
РЕАЛІЗМ |
5. |
|
Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу. ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено). Адреса уроку: натисніть ТУТ |
6. |
|
Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої
пол. ХІХ ст. |
|
|
УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст. |
7. |
|
Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І.
Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у
формах самого життя. |
8. |
|
Жанрова й тематична різноманітність.
Оновлення художніх засобів. Поняття про художній тип. ТЛ:типізація; художній тип. |
9. |
|
Іван
НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури |
10. |
|
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено). https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_860.html Самоперевірка - тестування ТУТ |
11. |
|
Реалізм твору, сучасна
(вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_860.html |
12. |
|
Колоритні людські характери в повісті |
13. |
|
Українська
ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Вікторина "Сварки Кайдашів - сміх крізь сльози" - граймо ТУТ |
14. |
|
Ствердження цінностей
національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна
домінанта твору. |
15. |
|
Позакласне читання №1. І.Нечуй-Левицький "На Кожум'яках». Аудіокнига - натисніть ТУТ. |
16. |
|
Читацький практикум. Порівняння змісту п'єс І.Нечуя-Левицького "На Кожум'яках" та М.Старицького "За двома зайцями" Відео - "За двома зайцями" Рецензія на твір - натисніть ТУТ |
17. |
|
Панас МИРНИЙ (П.Рудченко) Огляд
життя і творчості. Про виставу - https://theatreonpodol.com/afisha/hiba-revut-voly-yak-yasla-povni__trashed/ |
18. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла
повні» –
перший соціально-психологічний роман в українській літературі. ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації
героїв Відео до уроку - https://www.youtube.com/watch?v=ewBL8GxbxvE Теорія та аудіотекст: https://maximum.fm/hiba-revut-voli-yak-yasla-povni-syuzhet-perekaz-ta-analiz-romanu-panasa-mirnogo_n184928 Читати та слухати твір - частина 1 |
19. |
|
Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні
відступи. ТЕСТ 1 |
20. |
|
Вихід героя за рамки «родинного кола». Читати та слухати твір - частина 2 |
21. |
|
Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під
впливом соціальних обставин. Читати та слухати твір - частина 3 ТЕСТ 2 |
22. |
|
Зв’язне
мовлення №1.
Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?» (усно). |
23. |
|
Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько,
Мотря). Читати та слухати твір - частина 4 |
24. |
|
Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози,
реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів. ТЕСТ 3 |
25. |
|
Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви. |
26. |
|
Контрольна
робота №1. Тестування. |
|
|
ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст. |
27. |
|
Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст. Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М.
Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін. ТЛ: Драма як рід літератури. |
28. |
|
Родина Тобілевичів і український театр. |
29. |
|
Роль професійного театру у розвитку національної культури. ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа,
яка здійснює сценічні вистави. |
30. |
|
Іван
КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич) Життєвий і
творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. |
31. |
|
Комедія «Хазяїн».
Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають
мільйонерами, а більшість – жебраками. ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми |
32. |
|
Пузир як втілення
некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство,
земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії. |
33. |
|
Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.
Проблема соціально відповідального підприємництва. |
34. |
|
«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не
пов’язана з походженням людини |
35. |
|
Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава
Чалий» |
36. |
|
Борис ГРІНЧЕНКО Письменник, педагог,
лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист,
громадсько-культурний діяч. ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено). |
37. |
|
«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення
заповіді «не укради» в образі селянина Петра. |
38. |
|
«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина
Данила. Реалістичність зображення. |
39. |
|
«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора. «Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини ТЛ: цикл сонетів |
40. |
|
Читацький практикум. Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як
одна з форм читацьких рефлексій. |
41. |
|
Література рідного краю.
Літературні персоналії територіальної громади (поезія). |
42. |
|
Контрольна робота №2. Твір. |
|
|
УКРАЇНСЬКА
ЛІТЕРАТУРА кінця ХІХ -
початку ХХ ст. |
43. |
|
Характеристика змін у суспільно-політичному і
культурному житті. Основні тенденції розвитку української літератури. |
44. |
|
Герой української літератури 10-х років ХХ
століття: традиційне і новаторське. |
45. |
|
Модернізм як розрив із традицією класичної літератури
- пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді. ТЛ: Модернізм як напрям
мистецтва. |
46. |
|
Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки
модернізму. |
|
|
МОДЕРНІЗМ |
47. |
|
Важливі етапи життєвого й творчого шляху
І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні..
Багатогранність громадської і творчої діяльності |
48. |
|
Тематична і жанрова різноманітність поезії І.
Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним.
(Послання М. Вороного «Іванові Франкові»). |
49. |
|
Ліричний герой громадянської лірики І. Франка –
борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі». |
50. |
|
Патріотизм, національна ідея в поезії
«Україна» зі збірки «З вершин і низин». «Декадент» – поетичне кредо І.Франка. Присвята В. Щурату. Вираження життєствердної позиції
ліричного героя-митця. |
51. |
|
Поетичний роздум «Легенда про вічне життя». |
52. |
|
Збірка «Зів′яле листя» –
«лірична драма». Широка емоційна гама
почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів,
піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня»,
«Чого являєшся мені...»). |
53. |
|
Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої
у збірці «Зів′яле листя»
І.Франка» (письм.) |
54. |
|
Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу.
Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору. |
55. |
|
Пролог до поеми —
заповіт Франка українському народові. Елементи
автобіографізму та авторефлексії у творі. |
56. |
|
Оповідання «Сойчине крило». Синтез
епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням. |
57. |
|
Пристрасть і бажання
виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного
«естетства». Зв`язок психологічної колізії новели з
проблемою гри та природності. |
58. |
|
«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма. Найвизначніший сценічний твір Франка. ТЛ: соціально-психологічна драма |
59. |
|
Сюжет драми, головні
герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина
почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми. |
60. |
|
Читацький практикум. Соціально-психологічна
драма. «Ключі» до прочитання. Рецензія на театральну постановку драматичного
твору. |
61. |
|
Франко – перекладач. Творчість
І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах. |
62. |
|
Контрольна робота №3. Тестування. |
63. |
|
Література рідного
краю. Літературні персоналії
територіальної громади (проза). |
64. |
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання. |
|
|
ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
65 |
|
Основні риси імпресіонізму, особливості їх
прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві. |
66 |
|
Імпресіонізм в українській літературі.
Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка. |
67 |
|
Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і
творчості. Формування художнього світогляду М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму. |