10-Б клас УЛ

Підручник:

І СЕМЕСТР

 

Пор. №

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

 

ВСТУП

1.

05.09 

Читацький практикум.

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва.

Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/8-9-10-1.html

2.

 05.09

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій.

Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/8-9-10-1.html

3.

 08.09

Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.

Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/3-4-10.html

4.

 08.09

Літературні напрями  і стилі давньої і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

Адреса уроку:  https://kovtun75.blogspot.com/p/3-4-10.html 

 

 

            РЕАЛІЗМ

5.

 12.09.

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу. ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено).

Адреса уроку: натисніть ТУТ

6.

 12.09.

Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.

Адреса відео до уроку:  https://www.youtube.com/watch?v=XJS39z9T4iQ

 

 

        УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

 

7.

 15.09.

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у формах самого життя.

 https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_704.html

8.

 15.09.

Жанрова й тематична різноманітність.  Оновлення художніх засобів. Поняття про художній тип.

ТЛ:типізація; художній тип.

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_704.html

9.

19.09. 

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_860.html 

10.

 19.09.

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено).

https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_860.html

Самоперевірка - тестування ТУТ

11.

 22.09.

Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

Адреса уроку: https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_860.html 

12.

 22.09.

Колоритні людські характери в повісті

Спільний проект - дискусія - натисніть ТУТ

13.

 26.09.

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

Вікторина "Сварки Кайдашів - сміх крізь сльози" - граймо ТУТ

14.

 26.09.

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено) - ТУТ

15.

 29.09.

Позакласне читання №1. І.Нечуй-Левицький "На Кожум'яках».

Аудіокнига - натисніть ТУТ.

16.

29.09. 

Читацький практикум.

Порівняння змісту п'єс І.Нечуя-Левицького "На Кожум'яках" та М.Старицького "За двома зайцями"

Відео - "За двома зайцями"

Рецензія на твір - натисніть ТУТ

17.

 

            Панас МИРНИЙ (П.Рудченко)

Огляд життя і творчості.

Про виставу - https://theatreonpodol.com/afisha/hiba-revut-voly-yak-yasla-povni__trashed/

18.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»  перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації героїв

Відео до уроку - https://www.youtube.com/watch?v=ewBL8GxbxvE

Теорія та аудіотекст: https://maximum.fm/hiba-revut-voli-yak-yasla-povni-syuzhet-perekaz-ta-analiz-romanu-panasa-mirnogo_n184928

Читати та слухати твір - частина 1

19.

 

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

ТЕСТ 1

20.

 

Вихід героя за рамки «родинного кола».

Читати та слухати твір - частина 2

21.

 

Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

Читати та слухати твір - частина 3

ТЕСТ 2

22.

 

Зв’язне мовлення №1.  Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (усно).

23.

 

Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько, Мотря).

Читати та слухати твір - частина 4

24.

 

Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози, реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів.

ТЕСТ 3

25.

 

Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви.

26.

 

Контрольна робота №1. Тестування.

 

 

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

27.

 

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст.

Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін.

ТЛ: Драма як рід літератури.

28.

 

Родина Тобілевичів і український театр.

29.

 

Роль професійного театру у розвитку національної культури.

ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави.

30.

 

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності.

Жанрова різноманітність творів.

31.

 

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми

32.

 

Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії.

33.

 

Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

Проблема соціально відповідального підприємництва.

34.

 

«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини

35.

 

Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава Чалий»

36.

 

Борис ГРІНЧЕНКО

Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено).

37.

 

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра.

38.

 

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення.

39.

 

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора.

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини

ТЛ: цикл сонетів

40.

 

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

41.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

42.

 

Контрольна робота №2. Твір.

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

кінця ХІХ - початку ХХ ст.

43.

 

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті.

Основні тенденції розвитку української літератури.

44.

 

Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське.

45.

 

Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді.

ТЛ: Модернізм як напрям мистецтва. 

46.

 

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

 

 

            МОДЕРНІЗМ

47.

 

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.. Багатогранність громадської і творчої діяльності

48.

 

Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним. (Послання М. Вороного «Іванові Франкові»).

49.

 

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі».

50.

 

 Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

 «Декадент» – поетичне кредо І.Франка.  Присвята     В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

51.

 

Поетичний роздум «Легенда про вічне життя».

52.

 

Збірка «Зів′яле листя»  «лірична драма».

Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»).

53.

 

Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої у збірці «Зівяле листя» І.Франка» (письм.)

54.

 

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору.

55.

 

Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові.

Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

56.

 

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням.

57.

 

Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності.

58.

 

«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма.  Найвизначніший сценічний твір Франка.

ТЛ: соціально-психологічна драма

59.

 

Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми.

60.

 

Читацький практикум.

Соціально-психологічна драма. «Ключі» до прочитання. Рецензія на театральну постановку драматичного твору.

61.

 

Франко – перекладач. Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах.

62.

 

Контрольна робота №3. Тестування.

63.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза).

64.

 

Повторення вивченого. Семестрове оцінювання.

 

 

 ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

65

 

Основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

66

 

Імпресіонізм в українській літературі. Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини,

В. Винниченка.

67

 

Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду

М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму.