11-Б кл (профіль) УМ
Підручник: https://drive.google.com/file/d/14RrOkbQYLweodl447KX5FgJsrocmG_-I/view?usp=sharing
І семестр |
|||
Мовна стійкість як ключова риса національномовної
особистості |
|||
|
Зміст уроку |
Дата |
Адреса уроку |
1 |
Мова, індивід, суспільство Мова як особлива система знаків, її місце з-поміж інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості. Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська мова у світі. Українська діаспора. |
|
|
2 |
РМ №1 Спільний
проект: «СИЛА СЛОВА» Лінгвістика як наука про мову. Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки. |
| пишемо ТУТ |
Практична риторика |
|||
3 |
РМ 1. Система функціональних стилів сучасної української мови.Поняття стилю мовлення. Детальний та короткий план. Усний вибірковий переказ |
|
Повторення: https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_357.html |
4 |
РМ 2. Норма літературної мови. Тези та конспект |
|
Повторення: дошка до уроку ТУТ |
5 |
Риторика як наука й мистецтво слова Лінгвістична риторика. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи. РМ 3. Добір матеріалу для виступу, його систематизація. |
|
Повторення: https://kovtun75.blogspot.com/p/blog-page_697.html |
6 |
Поняття про сучасний риторичний текст. Інвенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Види аргументації. РМ 4. Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення |
|
Відео до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ |
7 |
Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам'ятовування промов. РМ 5. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. |
|
Повторення: https://kovtun75.blogspot.com/p/2022_15.html |
8 |
Акція. Риторична техніка. Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності. РМ 6. Способи встановлення контакту зі слухачами. |
|
https://kovtun75.blogspot.com/p/2_9.html Повторення: односкладне речення 2 - ТУТ |
9 |
З історії риторики й ораторського мистецтва. Види ораторського мистецтва і жанри. Промова, її види. Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні та інші виступи. РМ 7. Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність, відповідність змісту викладу. |
|
Відео до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=SIbHUGLyyV4 Повторення: https://kovtun75.blogspot.com/p/2022_1.html |
10 |
Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, наукового-популярне, навчальне). Судове красномовство. Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси. РМ 8. Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом. Техніка мовлення. Тональність виступу. |
|
Відео до уроку: |
11 |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання тощо). Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика. РМ 9. Культура ведення дискусій, полеміки, дебатів професійного характеру. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією. |
|
|
|
|||
12 |
РМ 10. Вимоги до культури мовлення. Засоби мовного вираження промови. Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення, риторичне запитання, звернення, порівняння). |
|
|
13 |
РМ 11. Практична робота. Добір жанрів і текстів для вживання конкретних мовних засобів; удосконалення тексту мовними засобами. Збагачення тексту й речень тропами й риторичними фігурами |
|
|
14 |
КР №1 «Практична риторика» РМ 12. Контрольний твір (стаття до журналу або шкільного веб-сайту в публіцистичному стилі). Виступ морально-етичну тему. Діагностична робота "Повторення вивченого" |
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
31 |
|
|
|
|
Синтаксична норма |
|
|
32 |
Поняття синтаксичної норми.
Синтаксична помилка. |
|
|
33 |
Складні випадки синтаксичного
узгодження |
|
|
34 |
Тренувальні вправи. Висловлення власних вражень від … |
|
|
35 |
РМ Переказування текстів різних стилів. |
|
|
36 |
Складні випадки і варіанти
синтаксичного керування |
|
|
37 |
РМ Написання листа другові (подрузі) з іншої країни |
|
|
38 |
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками |
|
|
39 |
Словосполучення з прийменником по |
|
|
40 |
Словосполучення з прийменниками
в(у), при, за, із-за Редагування тексту/речень. |
|
|
41 |
РМ Висловлення захоплення красою природи в улюблену пору року. |
|
|
42 |
Вживання похідних сполучників. |
|
|
43 |
Контрольна робота №3 написання есе |
|
|
44 |
Варіанти граматичного зв’язку
підмета й присудка |
|
|
45 |
РМ Складання особистої програми збереження здорового довкілля. |
|
|
46 |
Пасивні конструкції з
дієсловами на -ся. |
|
|
47 |
Синтаксичні конструкції з
формою на -но, -то. |
|
|
48 |
Порядок слів у реченні.
Односкладні й неповні речення. |
|
|
49 |
Прості ускладнені речення. Моделювання
речень, ускладнених звертаннями. |
|
|
50 |
РМ Написання
розповіді «Розповім про подвиг». |
|
|
51 |
Правила побудови складних
речень. |
|
|
52 |
Логічні помилки в складних
реченнях. |
|
|
53 |
Тренувальні вправи |
|
|
54 |
Узагальнення вивченого |
|
|
55 |
Контрольна робота №4 за темою «Синтаксична норма» (тестування). |
|
|
56 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
57 |
РМ Колективне
складання розповіді про уявну (віртуальну) мандрівку Україною. |
|
|
58 |
Проект «Синтаксичні-непорозуміння». |
|
|
59 |
РМ Контрольний усний переказ |
|
|
60 |
РМ Контрольний діалог |
|
|
61 |
Семестровий контрольний диктант |
|
|
62 |
РМ Захист/презентація творчих проектів |
|
|
63 |
РМ Захист/презентація творчих проектів |
|
|
64 |
Захист/презентація наукових
проектів |
|
|
65 |
Захист/презентація наукових
проектів |
|
|
66 |
Аналіз письмових робіт |
|
|
67 |
Підсумковий урок |
|
|