9 клас. Українська мова
Підручник:
№ з\п |
Дата уроку |
Мовна тема |
Розвиток мовлення |
Повторення вивченого |
Зміст уроку |
|
1.
|
|
Вступ.
Розвиток української мови. |
|
|
Гра "Факт чи фейк": https://www.youtube.com/watch?v=yCEUINCm_UA |
|
2.
|
|
Обговорення дискусійних питань,пов’язаних з розвитком української
мови «Чи пов’язані розвиток мови та розвиток суспільства» |
|
Підмет. Присудок |
|
|
Повторення вивченого в 5-8 кл. |
||||||
3.
|
|
|
РМ №1 Повторення вивченого про мовлення. Види
мовленнєвої діяльності. Вимоги до
мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації
спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного й
небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам |
Означення (узгоджене та
неузгоджене). Додаток (простий та складений) |
|
|
4.
|
|
|
РМ №2 Діалог. Складання та
обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному
середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку |
Обставина. Порівняльний зворот |
|
|
5.
|
|
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне
речення. |
|
Види односкладних речень |
|
|
6.
|
|
|
РМ №3 Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю. |
Однорідні члени речення. |
|
|
7.
|
|
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
Складання висловлення з використанням двоскладних й
односкладних речень |
Звертання. Вставні слова |
|
|
8.
|
|
Тренувальні вправи |
|
Відокремлені члени речення |
|
|
9.
|
|
Діагностичне
тестування. |
РМ №4 Ділові
папери. Резюме. |
|
|
|
Пряма і непряма мова. Діалог |
||||||
10.
|
|
Синтаксис та пунктуація. Семінар. Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата. |
|
Складні випадки наголошування
слів |
|
|
11.
|
|
Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови. |
|
Культура мовлення |
|
|
12.
|
|
Практикум. Заміна прямої мови непрямою. |
|
Сполучники |
|
|
13.
|
|
Діалог. Розділові знаки при діалозі. |
|
Клична форма. |
|
|
14.
|
|
|
РМ № 5.Контрольний усний і
письмовий переказ
тексту публіцистичного стилю. |
|
|
|
15.
|
|
Цитата як спосіб передачі чужої мови. |
|
Складні випадки наголошування
слів |
|
|
16.
|
|
Інтонація речень з прямою мовою, діалогом. |
|
Культура мовлення |
|
|
17.
|
|
КР №1: тестування |
РМ №6 Складання й розігрування
діалогу-домовленості з відповідною аргументакцією (контроль). |
|
|
|
18.
|
|
Аналіз КР №1 |
РМ №7 Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного
стилю з творчим завданням. |
Апостроф |
|
|
Складне речення. Складносурядні речення |
||||||
19.
|
|
Складне речення і його ознаки. Складні речення без
сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. |
|
М’який знак |
|
|
20.
|
|
Складносурядне речення, його будова й засоби
зв’язку. |
|
Чергування звуків |
|
|
21.
|
|
|
РМ №8 Контрольний письмовий твір у публіцистичному стилі на морально-етичну
тему х використанням складносурядних речень. |
|
|
|
22.
|
|
Практикум. Смислові зв’язки між простими реченнями в складносурядному. |
|
Уподібнення та спрощення звуків |
|
|
23.
|
|
Інтонація та розділові знаки між простими реченнями
в складносурядному. |
|
Правопис префіксів |
|
|
24.
|
|
Розділові знаки між простими реченнями у
складносурядному. |
|
Збіг та подовження приголосних |
|
|
25. |
|
Розділові знаки між частинами складносурядного
речення. |
|
Правопис суфіксів |
|
|
26.
|
|
Лінгвістичне дослідження. Синоніміка складносурядних речень з
різними сполучниками, а також складносурядного речення й ряду простих речень. |
Презентація лінгвістичних
досліджень |
Правопис складних слів |
|
|
27.
|
|
Контрольна робота №2 «Складносурялні
речення»: тестування, диктант |
|
|
|
|
28.
|
|
|
РМ №9 Усний твір
у публіцистичному стилі на морально-етичну тему. |
Лексична помилка |
|
|
29.
|
|
Аналіз КР №2 |
РМ №10 Контрольне читання мовчки |
Орфографічна та пунктуаційна
помилка |
|
|
30.
|
|
Мовний турнір |
|
Культура мовлення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
||||||
Складнопідрядні речення |
||||||
31. |
|
Складнопідрядне
речення, його будова й засоби
зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних
реченнях. |
РМ №11. Повідомлення на лінгвістичну
тему |
|
|
|
32. |
|
Складнопідрядне
речення з підрядним означальним |
|
Дієприкметниковий зворот |
|
|
33. |
|
Складнопідрядне
речення з підрядними з’ясувальним |
|
Прикладка |
|
|
34. |
|
|
РМ №12. Ділові
папери. Заява. |
Культура мовлення |
|
|
35. |
|
|
РМ №13. Коротке
повідомлення (на основі кількох джерел) у
публіцистичному стилі на морально-етичну або
суспільну тему. |
Наголошування слів |
|
|
36. |
|
Основні типи складнопідрядних речень з підрядними
обставинними. Складнопідрядні речення з підрядними місця і часу. |
|
Дієприслівниковий зворот |
|
|
37. |
|
Складнопідрядні речення з підрядними місця і
часу. |
Добір
та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями проведення в
класі анкетування «Як ти ставишся до дистанційної самоосвіти». |
Однорідний ряд |
|
|
38. |
|
|
РМ
№14. РМ №10
Контрольний твір-есе (орієнтовна тема: «Що робить мене
щасливим(ою)»). |
|
|
|
39. |
|
Складнопідрядні речення з
підрядними ступеня і способу дії, порівняльними. |
Створення для
розміщення на блозі тексту звернення-прохання до однолітків про допомогу
людям, які стали жертвами стихійного лиха (з уживанням складнопідрядних
речень з підрядними способу дії та ступеня). |
Порівняльний зворот |
|
|
40. |
|
|
РМ №15. Створення
висловлення «Як уникнути залежності від Інтернету» з використанням складнопідрядних речень(письмово). |
Не з дієсловами |
|
|
41. |
|
Складнопідрядні речення з
підрядними обставинними мети і причини, умови з
підрядними причини та мети). |
Складання роздуму про
необхідність підтримки Людей з обмеженими
фізичними можливостями та те, як їм можна й потрібно допомагати (з
використанням складнопідрядних речень |
Е та И в особових закінченнях дієслів |
|
|
42. |
|
Складнопідрядні речення з підрядними допустовими, наслідку. |
|
Культура мовлення |
|
|
43. |
|
Розділові знаки в складнопідрядному реченні з кількома
підрядними. |
|
Узгодження числівників із іменниками |
|
|
44. |
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
45. |
|
Безсполучникове складне речення: смислові відношення між
його частинами. Особливості інтонації безсполучникових складних речень.
Аналіз КР №4 |
|
Тире при однорідних членах |
|
|
46. |
|
Кома та крапка з комою між частинами безсполучникового складного
речення. |
Створення
проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення». |
Тире в простих неповних реяеннях |
|
|
47. |
|
Тире між частинами безсполучникового складного речення. |
|
Тире між підметами та присудками |
|
|
48. |
|
|
РМ №16. Контрольний письмовий твір-роздум на
морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне —
своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі
замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень. |
|
|
|
49. |
|
Двокрапка між частинами безсполучникового складного
речення. |
|
Двокрапка при однорідних членах |
|
|
50. |
|
Синоніміка складних речень із
сполучниками, без сполучників і простих речень |
Складання розповіді про людей, які подолали свої недуги, і тих,
хто їм у цьому допоміг, з використанням безсполучникових складних речень. |
Наголошування слів |
|
|
51. |
|
Контрольна робота №5 |
|
|
|
|
Складне речення з різними видами
зв’язку. |
||||||
52. |
|
Складне речення з різними видами зв’язку (сполучникового і
безсполучникового). Аналіз КР №5 |
|
Пунктуаційна помилка |
|
|
53. |
|
Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком.
Розділові знаки в них. |
Тези |
Орфографічна помилка |
|
|
54. |
|
Практикум. Складне речення з різними видами зв’язку
(сурядного, підрядного і безсполучникового). |
|
Непряма мова |
|
|
55. |
|
|
РМ№17. Контрольний письмовий переказ
тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами
зв’язку). |
|
|
|
56. |
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт
мовленнєвої діяльності. Узагальнення вивченого |
|
|
||||
57. |
|
Текст, його основні ознаки.
Будова тексту.
Мікротема і абзац. Аналіз КР№6 |
Редагування текстів |
Класифікація речень |
|
|
58. |
|
Ключові слова в тексті
й абзаці. Види й засоби міжфразового
зв’язку (повторення й узагальнення). Орфографія.
Пунктуація. |
Створення тексту-розповіді спілкування з людиною, яку
ви вважаєте взірцем інтелігентності, з поясненням, які чесноти цієї особи є,
на вашу думку, найціннішими для суспільства. |
|
|
|
59. |
|
Повторення вивчених
розділових знаків у простому і складному
реченнях. |
РМ№18. Конспектування сприйнятого на слух
науково-навчального тексту. |
|
|
|
60. |
|
Мовні аспекти вивчення речення
(порядок слів у реченні, граматична основа, види речень). |
РМ №19. Тези прочитаних
публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
|
|
|
61. |
|
Контрольна робота №7: диктант №2. |
|
|
|
|
62. |
|
|
РМ №20 Аналіз письмових робіт |
|
|
|
63. |
|
Аналіз семестрового диктанту. Підсумковий урок за ІІ
семестр |
|
|
|
|