07.03.2023 р. 8 класи. Українська література

14.03.2023 р.

21.03.2023 р.

Любі діти, пропоную вам новий жанр - психологічна повість. Психологія - цікава наука))) Ми будемо вчитись розбиратись у людях і розуміти їх вчинки. Ми спробуємо простежити, чи залежить характер людини від того, в якій родині вона виховується. 

Однолітки героїв повісті "Вогник далеко в степу" після пережитих життєвих трагедій почали будувати свої родини. Вони виховують дітей. Якими вони стали батьками? Якими людьми виростають їх діти - герої цієї повісті?

Ми спробуємо з погляду сьогодення зрозуміти покоління своїх бабусь та дідусів, тат і мам. А ще ... проаналізувати, яке "максимальне навантаження" у житті ми можемо винести...

ТЕМА: Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути"

1. Про автора та часи, які описано: натисніть ТУТ 

Семикласники часів Радянського Союзу - ваші однолітки, бо в 1 клас ішли в 7 років. 

2. Прочитайте частини повісті та поставте в групі "+", коли завершите читати:

текст - ось ТУТ

Читаємо розділи та проходимо опитування до них: 

7 березня - "Про те, що сталося пізніше", "Чотири портрети: Юлько Ващук, Лілі Теслюк, Стефко Вус, Славко Беркута", "Двоє дітей і місто", "Блакитні печери" ( з т.з. Славка Беркути), "Максимальне навантаження", "Сорока з перебитим крилом" + тест-опитування до розділів (натисніть ТУТ) - 4 бали

14 березня - "Юлько вдома", "Стефко вдома", "Славко вдома". "Театральна вистава", "Скажи, хто твій учень", "Після вистави", "Поки літак летить до Харкова", "Кукулику мій гарний", "Чому ти так зробив, тату?", "Дискусія за партою"+ тест-опитування до розділів (натисніть ТУТ) - 4 бали.

21 березня -  "Битися із беззбройним", "Лілі не хоче удавати", "Два по два - чотири", "Тоді була п'ятниця", "Напередодні", "Також о другій годині дня", "Суд", "Як усе було насправді"+ тест-опитування до розділів (натисніть ТУТ) - 4 бали.

3. Готуємось до творчого завдання (контрольна робота): 

УВАГА! Той, хто все прочитав і написав три тести на високому рівні, тобто набрав 12 балів,  буде звільнений від творчої контрольної роботи. Список учнів подам перед контрольним твором.

Прошу обрати персонажа, який вас найбільше зацікавив і подумати, чи всі його дії та слова вам зрозумілі. На допомогу пропоную дане відео - натисніть ТУТ.

Якщо це відео вам не буде зрозумілим, то можна переглянути ось ЦЕ (натисніть).


ДОВІДКА:

Знайомство з головними героями – експозиція. Зав’язка – вступ героя у конфлікт. А конфлікт – протистояння Юлька і Славка - це сюжетна лінія. Відносно цього конфлікту життя і навчання підлітків є розширеною експозицією. 

Не слід забувати, що маємо справу з ПСИХОЛОГІЧНОЮ повістю, де передумови, причини і внутрішнє обґрунтування вчинків герїв мають куди більше значення, ніж сам опис конфлікту. Любовний трикутник – це зав’язка (герої вступають у приховане протистояння), двобій – це розвиток дії (протистояння посилюється, напруга росте), помста Юлька – розвиток дії (напруга зростає), підготовка до суду – розвиток дії (напруга ще більше зростає), суд – кульмінація (момент найвищої напруги, невідомість), виправдання Славка і боягузтво Юлька – розв’язка (напруга падає, конфлікт частково вирішується), з’ясування вини Юлька і ставлення до цього Лілі – розв’язка (основний конфлікт вирішено).

Джерело: https://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz